"Noch mehr besticht nur Hanna-Elisabeth Müller als Pamina. Die Staatsopern-Rollendebütantin begeistert mit klangschöner Stimmgewalt ohne Ende, singt dabei wortverständlich und nuanciert."

Wiener Zeitung, "Frischer Wind für die Zauberflöte", Michael Brommer, 20.06.2022

 

"Drei Sieger hat diese „Idomeneo“-Premiere: Constantinos Carydis, Hanna-Elisabeth Müller und Matthew Polenzani....Hanna-Elisabeth Müller ist eine Ideal-Elettra, weil sie ihre lyrische Sozialisierung durchhören lässt, aber auch das große Besteck auspacken kann. Zwischen Inniglichem und Hyper-Aplomb bewegt sich das und ist doch stets kontrolliert."

Münchner Merkur, "Premiere von Idomeneo an der Bayerischen Staatsoper: Endtstation Mozart", Markus Thiel, 20.07.2021

 

„We owe this largely to Hanna-Elisabeth Müller‘s strong and beautiful performance as Susanna. Her assets lay in her personal appeal as an actress and in her splendid voice. Perfectly focused in the center of her notes, her voice is basically rich in tone, even sumptuous, with a fully integrated brilliance, which enables her to cut through an orchestral tutti or ensemble without any forcing.“
NEW YORK ARTS, “Le Nozze di Figaro at the MET”, Michael Miller, 13.02.2020

 

„Hanna-Elisabeth Müller singt mit einer Feinheit und einer Klugheit der Textauslegung, dass man nach der einen Überraschung bereits der nächsten mit Neugierde entgegenhört.“
Concerti - Album der Woche, „Herzeleid. Rezension Hanna Elisabeth Müller – Reine de cœur“, Christian Lahneck, 13.02.2020

 

“Soprano Hannah-Elisabeth Müller impressed in her largest Met role yet, giving a lively portrayal of Susanna. (…) she opened up brilliantly, culminating in a spellbinding rendition of “Deh, vieni, non tardar.” She delivered the dreaming melody with lovely, simple clarity, showing off a honeyed middle range that climbs up to pure, beaming light at her top.”
New York Classic Review, “Müller, comprimarios bring life to Met’s sleepy, second-run “Figaro”, Eric C. Simpson, 06.02.2020

 

“Hanna-Elisabeth Müller was a coolly sweet Susanna”
The New York Times, “Review: From a Veteran Singer to a Newcomer, a Note of Welcome. Le Nozze di Figaro at the Metropolitan Opera, Zachary Woolfe, 06.02.2020