Portrait Ingeborg Danz

Ingeborg Danz

Contralto
© Felix Broede
General Management

Born in Witten an der Ruhr, alto singer Ingeborg Danz studied school music at the University of Music Detmold. After her state examination, she continued her studies with Heiner Eckels and finished her concert examination with distinction. She was awarded numerous prizes and scholarships of the German Music Council and the Richard-Wagner Society.

Despite of having performed at various opera houses such as Hamburg State Opera Ingeborg Danz focuses undoubtedly on concert singing and recitals. She is regularly performing with Internationale Bachakademie Stuttgart and Helmut Rilling, as well as with Philippe Herreweghe and the Collegium Vocale Gent and has worked with conductors like Riccardo Muti, Herbert Blomstedt, Manfred Honeck, Christopher Hogwood, Philippe Herreweghe, Riccardo Chailly, Heinz Holliger, Helmuth Rilling, Ivan Fischer, Ingo Metzmacher and Semyon Bychkov at prestigious venues as Teatro Alla Scala, the Festivals of Lucerne and Salzburg and with the world´s major orchestras.

Ingeborg Danz has a particular passion for recitals. Accompanied on the piano by Michael Gees or Daniel Heide she performs recitals, awarding her regularly exuberant reviews. Her extensive repertoire is documented by many CD recordings: Mozart Masses under the baton of Nikolaus Harnoncourt published by Teldec, distinguished recordings with Philippe Herreweghe with Harmonia Mundi, Lieder by Johannes Brahms with hänssler as well as a coproduction with Stuttgart Bachakademie under Helmuth Rilling, amongst others both Bach Passions, b-minor-Mass and Christmas Oratorio – also with hänssler. Brilliant Classics published a box dedicated to the complete works of Johannes Brahms, including a Lied-CD with Ingeborg Danz accompanied on the piano by Helmut Deutsch.



No events

  • Am Eröffnungsabend [glänzte] auch die Altistin Gerhild Romberger mit ihrem wunderbar dunklen, fast magischenTimbre [...]
  • „Üppig der Auftakt mit ‚Three Songs‘ für mittlere Stimme, Viola und Klavier von Frank Bridge. Bis in den letzten Winkel erfüllt war der Saal von der vollen Altstimme, in bester kammermusikalischer Manier vereint mit dem dunklen Klang der Viola, eng verwoben mit dem Klavier. (…) Immer wieder auch Johannes Brahms: Ingeborg Danz schmeichelte und liebkoste mit ihrer Stimme, widmete sich dem Lyrischen auf der einen und der Dramatik auf der anderen Seite.“
    Main Post
    Elke Tober-Vogt, „Hörwelten und Überraschungen“, in: Main Post, 02.05.2022
  • "Ingeborg Danz’ samtweicher und tragender Alt, vereint mit sängerischer Intelligenz, war ein Ereignis."
    Generalanzeiger Bonn
    Generalanzeiger Bonn, 20.12.21
  • "Ingeborg Danz singt so bezwingend, so bewegend, so ungemein schön, ihr langer Atem, ihr Legato in wunderbaren Bögen sind betörend. Sie macht mit ihrem Singen die Welt vergessen, erfüllt den Saal; ihr überwältigendes Charisma beglückt. Sie singt dabei so wahr, so einfach, so klar und ungekünstelt, und lebt ihre Lieder in tiefster Wahrhaftigkeit."
    Augsburger Allgemeine
    Ulrike Hampp-Weigand, "Ingeborg Danz und Eric Schneider verzauberten das Publikum im Kaisersaal", Augsburger Allgemeine, 27.09.2019
  • "on est plus encore séduit par la noblesse des phrasés d’Ingeborg Danz, tout simplement bouleversante d’évidence dans son premier air.“
    Classique News
    Florent Condeyrot, in: www.classiquenews.com, 25.06.2019



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